بررسی گوشی Nokia Lumia 800
نوشته شده توسط : reza

 

خوب: طراحی زیبا، قاب محکم، تند و سریع، اپلیکیشن های نوکیا

بد: قیمت زیاد، نبود دوربین مکالمه، عمر باتری کم

پیشنهاد: با داشتن یک صفحه نمایش عالی، طراحی زیبا و بسیار محکم و از همه مهمتر سیستم عامل ویندوز فون ۷.۵، مطمئنا عاشقان نوکیا را به سمت خود جذب خواهد کرد، اما سوال این است آیا با این قیمت و وجود دیگر ویندوزی های ارزان تر ارزش خرید دارد؟

 

مشخصات دستگاه:

 

 

 

 

Network:

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

HSDPA 900 / 1900 / 2100

OS Microsoft Windows Phone 7.5 Mango
Processor 1.4 GHz processor, Qualcomm MSM8255 chipset, 3D Graphics HW Accelerator
Memory 16 GB storage, 512 MB RAM
Display

AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors

480 x 800 pixels, 3.7 inches (~252 ppi pixel density)

- Nokia ClearBlack display
- Multi-touch input method
- Proximity sensor for auto turn-off
- Accelerometer sensor for UI auto-rotate
- Touch-sensitive controls

 

Camera

8 MP, 3264×2448 pixels, Carl Zeiss optics, autofocus, dual-LED flash

Geo-tagging

720p@30fps

Secondary Camera NO
Connectivity

Wi-Fi 802.11 b/g/n

Bluetooth  v2.1 with A2DP, EDR

microUSB v2.0 

GPS with A-GPS

Card Slot NO
Battery Li-Ion 1450 mAh
Supports - MicroSIM card support only
- SNS integration
- Active noise cancellation with dedicated mic
- Digital compass
- MP3/WAV/eAAC+/WMA player
- MP4/H.264/H.263/WMV player
- Document viewer
- Video/photo editor
- Voice memo/command/dial
- Predictive text input
Dimensions 116.5 x 61.2 x 12.1 mm
Weight 142.6 g

 

 

 

 

بررسی

سرانجام دست از سیمبین برداشت! سالهای متمادی است که نوکیا توسعه دهنده اصلی سیمبین در جهان بوده و تمام گوشی های هوشمند خود را بر پایه این سیستم عامل عرضه میکرد. شاید میتوان گفت نوکیا و سیمبین یک افسانه تاریخی خواهند بود. البته عرضه سیمبین تنها تا ۲۰۱۶ ادامه خواهد داشت و بعد از آن به تاریخ خواهد پیوست. همه سوال اصلیشان از نوکیا این بود که چه زمانی هوشمندهای واقعی عرضه میکند؟ چرا که سیمبین در مقابل سیستم عاملهای اصلی هوشمندها هیچ حرفی برای گفتن ندارد!

 

 

 

 

چند سال است رقابت جدی بین iOS، اندروید و ویندوز فون برقرار بود و نوکیا به طور کامل از قافله هوشمندها عقب مانده بود، ولی سر انجام با قرارداد بزرگی که با مایکروسافت به امضا رساند، قرار شد یکی از شرکت های اصلی عرضه کننده هوشمندهای ویندوزی باشد و Nokia Lumia 800 اولین آنهاست. حال باید ببینیم بعد از این همه تبلیغ و سر و صدا آیا لومیا ۸۰۰ واقعا انتظارات را برآورده میسازد یا خیر؟

 

 

 

 

Lumia به معنای هنری است که با استفاده از نور ایجاد شود. اگر Nokia N9 را دیده باشید، به راحتی متوجه میشوید قاب گوشی Lumia 800  از نقطه نظر ساختار دقیقا قاب N9  است که سایز کوچکتری دارد. البته اگر بین Nokia N9 و Lumia 800 بخواهیم یک مسابقه از نقطه نظر کیفیت ساخت کلی برقرار کنیم، قطعا جایزه اصلی را به N9 میدهیم.

 

 

 

صفحه نمایش ۳.۷ اینچ با رزولوشن ۸۰۰*۴۸۰ و از نوع AMOLED  با تکنولوژی Clear Black است. کیفیت صفحه های AMOLED بر هیچ کاربری پوشیده نیست. وقتی این صفحه را در کنار طراحی زیبا و ساختار بسیار محکم گوشی قرار میدهید، به زیبایی و جذاب بودن آن پی میبرید. صفحه از نوع لمسی خازنی است که پاسخگویی آن نیز بسیار بالاست و زیر صفحه نیز سه دکمه لمسی خازنی برای گردش در منوها طراحی شده است.

 

 

 

جنس قاب گوشی از نوع پلی کربنات بوده که بسیار محکم است و برهمکنش مناسبی نیز با دستان دارد. در طراحی لومیا با N9 دو تفاوت اصلی دارد. اول اینکه جای فلاش عوض شده است، دوم اینکه لومیا دکمه شاتر دوربین نیز دارد که بسیار عالی است. محل قرار گیری سیم کارت، کارت حافظه microUSB  و جک ۳.۵ میلی متری نیز در بالای گوشی است که طراحی این قسمت نیز شبیه N9  بوده و ساختار جدیدی است.

 

 

 

در سمت راست دکمه های پاور/قفل، راکر صدا و در پایین تر دکمه شاتر دوربین قرار دارند. در پشت قاب نیز لنز کارلزایس دوربین ۸MP به همراه دو فلاش LED است.

 

 

 

 

 

کارکردن با یک نوکیا که سیمبینی نیست بسیار هیجان انگیز است! لومیا دارد سیستم عامل ویندوز فون ۷.۵ (انبه) میباشد. ویندوز فون ۷.۵ دارای دو صفحه اصلی است که یکی به عنوان صفحه اصلی و دیگری برای دسترسی به اپلیکیشن هاست. کافی است انگشتتان را روی صفحه اصلی بکشید تا به لیست اپلیکیشن ها دسترسی پیدا کنید. ویندوز فون ۷.۵ دارای قابلیت مالتی تسکینگ نیز هست. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با این سیستم عامل، به صورت آنلاین آن را تست کنید، چرا که مایکروسافت چندی پیش این امکان را در این صفحه برقرار کرده است. میتوانید با گوشی نیز امتحان کنید.

 

 

 

علاوه بر دسترسی به اپلیکیشن های ویندوز فون ۷.۵، نوکیا تعدادی اپلیکیشن خاص خود را نیز روی لومیا ۸۰۰ مانند Nokia Maps, Nokia Drive  و  Nokia Music نصب کرده است. Nokia Drive   مخصوص کارکردن با GPS است که عملکرد و امکانات بسیار جالبی دارد که از جمله آنها میتوان به راهنمای صوتی، دسترسی به تمام نقشه ها و امکان دانلود، ذخیره آنها و راحتی کارکرد و کاربر پسندی آن اشاره کرد.  Nokia Music نیز که از نامش مشخص است برای چیست.

 

 

 

با پشتیبانی از نسل دوم، سوم، Wi-Fi، بلوتوث و همراهی ۱۶GB حافظه داخلی، وبگردی در Lumia 800  با مرورگر IE بسیار لذت بخش است. زوم با نیشگون و زوم با دو ضربه پشت سر هم نیز وجود دارد که کار شما را بسیار راحت میکند. سرعت باز شدن صفحات بسیار عالی است ولی تنها مشکل عدم پشتیبانی از Flash است که در اینصورت باید از دیدن ویدیوهای آنلاین بگذرید!

 

 

 

Nokia Lumia 800 دارای دوربین ۸MP به همراه دو فلاش LED  است. لنز دوربین ساخت شرکت کارلزایس آلمان بوده که یکی از بهترین تولید کنندگان ادوات اپتیکی و نوری است، و قابل توجه است لنز این شرکت های مهم معمولا روی دوربین های دیجیتال نصب میشود! اما نوکیا همیشه تمرکز خاصی روی دوربین های محصولات خود داشته و Lumia 800 نیز از این قاعده مستثنی نیست. کیفیت عکس های گرفته شده با لومیا ۸۰۰ عالی است و در عکس ها جزئیات واضح و نسبتا خوبی وجود دارد. درخشندگی عکسها و غلظت رنگ آنها نیز مناسب است. کنتراست نیز قابل قبول بوده ولی نویز کمی در عکس ها مشاهده میشود.

 

 

 

فیلمبردای HD با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه بسیار مناسب است و دوربین در بخش فیلمبرداری نیز عالی است. کیفیت فیلمها در مجموع خوب ارزیابی میشود و پخش فیلم ها آرام و نرم بوده و نرخ فریم خوبی دارند.

 

کیفیت مکالمه در لومیا ۸۰۰ در مجموع خوب است. با اینکه صدای رفت و برگشتی کمی ضعیف تر از حد انتظار است اما مسئله نگران کننده ای در آن وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

با وجود پردازنده ۱.۴Ghz و ۵۱۲ MB رم عملکرد لومیا ۸۰۰ در اجرای اپلیکیشن ها واقعا عالی است. منوگردی بسیار سریع و راحت و نرم بوده و هیچ تاخیری در آن مشاهده نمیشود. اجرای اپلکیشن های سنگین نیز در این هوشمند به راحتی صورت میگیرد و از بابت پتانسیل پردازشی باید عرض  کنم خیالتان راحت باشد.

 

 

 

 

مشکل اساسی دیگر در Nokia Lumia 800 عمر باتری است. باتری ۱۴۵۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی در استفاده معمول حداکثر تا ۱ روز شما را پشتیبانی خواهد کرد. قابل ذکر است بگویم نوکیا طی اطلاعیه ای مشکل عمر کم باتری این گوشی را نرم افزاری دانسته و قول داده است به زودی دو بسته به روز رسانی برای رفع مشکل عمر باتری کم این گوشی عرضه کند.


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: